Tuesday 15 December 2015

Filled Under:

MENJIJIKKAN...!!! Perempuan Melayu Mengamalkan Makan Dalam Pampers Di Kecam Netizen...!!!

KUALA LUMPUR - Seorang wanita memuat naik gambar beberapa individu sedang memotong kek dan menggunakan lampin pakai buang bagi menggantikan pinggan, viral di media sosial.

"No plates today! Fine dining in nappies at @ajjrinaann's baby shower," kata @vivyyusof

Majlis baby shower Ajjrinaan itu kini dikritik dan diserang oleh netizen tanpa henti yang menganggap mereka mengamalkan gaya hidup hispter yang agak keterlaluan.

 


"Dalam pampers itu ada bahan lapisan gel untuk keringkan air. Tak fikir bahaya ke makan atas tu? Memang sah sakai ini perempuan. Lagi sakai dari manusia kuno. Apsal kau tak tuang nasi dalam jubo baby kau je dan makan dalam tu? Barulah kami respek dengan kebodohan kau. Memalukan agama ini betina," kata Baichotta Chotti. 

"Sayang lampin pakai buang itu. Boleh simpan untuk bakal bayi baru lahir. Bagi orang miskin, tak mampu nak beli pampers. Kalau tengok gambar ini, mesti mereka sedih bila melihat orang yang berada buat begini. Kalaulah Allah tarik nikmat yang anda sedang nikmati sekarang, baru anda tahu apa yang orang susah rasakan," kata Baarizah Kamal.

"Kesian, gaya majlis ini macam orang yang agak berduit. Paper plates pun tak mampu nak beli dan yang paling menyedihkan pampers yang levelnya di bontot anak-anak, yang tugas pampers menampung air kencing dan berak anak juga dijadikan sebagai bekas makanan. Tak ke bangang namanya konsep dibuat?" kata Herni Hamzah. 

"Ya ampun. Seperti yang semua tahu, benda itu semua untuk tampung najis bayi. Tak kisahlah diapers itu bersih atau tidak, mahal atau murah, tetapi janganlah sampai letak rezeki Allah iaitu makanan. Agak menjijikkan! KAlau sayalah yang diundang, tak rela nak makan, tak pun terus balik," kata Alooya Zieha.

Berikutan gambar tersebut telah menjadi perbualan hangat di media sosial, individu terbabit telah pun membuang gambar-gambar berkenaan. 




0 comments:

Post a Comment