Thursday, 15 December 2016

4 Simple Steps: How your TGV movie tickets can win you a brand new car this month


Join the #EatWatchRepeat contest and be in the running to win a car by watching movies at any #TGVCinemas! Hurry, contest ends 31st Dec 2016.




Tuesday, 13 December 2016

Menarik Suami Cacat Bawa Isteri Tengok Wayang

Kisah menyayat hati mengenai pasangan suami isteri ini dikongsi oleh Myza Mimi kepada Siakap Keli baru-baru ini.

Link FB : https://www.facebook.com/myza.mimi

Menurut Myza, kejadian tersebut bertempat di Sunway Pyramid ketika dia berada di lokasi majlis pelancaran Satin Skin TGV Sunway Pyramid baru-baru ini.

Menceritakan kejadian, Myza berkata, ketika majlis pelancaran itu berlangsung, dia terlihat seorang lelaki bertongkat bersama seorang wanita datang menghampiri kawasan TGV Sunway Pyramid.

Berdasarkan perbualan mereka, Myza mengetahui si suami ingin menemani isterinya menonton filem di TGV tersebut, biarpun dia tidak mampu melihat.

Pada awalnya, si isteri, Suhana, 26, menjadi teragak-agak kerana gusar orang ramai akan memandang serong kedatangan mereka dan mungkin juga akan ada insan yang tidak berhati perut akan mentertawakan suaminya.

Namun, biarpun sedar akan kekurangan diri, si suami, Wan Muhammad yang berusia 29 tahun tetap berkeras untuk menemani isterinya menonton filem di panggung tersebut.

Wan Muhammad sedar bahawa dia tidak mampu menikmati filem seperti orang normal lain, tapi apa yang lebih penting baginya adalah dia mampu menggembirakan isteri dengan sempurna biarpun dirinya kekurangan.

Tersentuh hati dengan perbualan pasangan itu, Myza mendekati mereka dan menyatakan hasrat beliau untuk menghadiahkan pas VIP dan VIP treatment untuk mereka menonton di panggung tersebut.

Saya tersentuh dengan cinta mereka. Biarpun si suami tidak mempunyai fizikal yang sempurna, dia tetap mahu menemani isterinya menonton wayang, biarpun dia hanya mampu mendengar, Ya! Dia hanya mampu mendengar sahaja..”

Semoga Allah pelihara cinta sejati mereka dan kita semua” kata Myza dalam nada sayu.

"Saya hadiahkan pas ini supaya mereka dapat menikmati filem dalam keadaan tenang tanpa sebarang gangguan.", tambah Myza lagi.

Sumber: FB Myza Mimi

Wan Muhammad dan Suhana.




Monday, 12 December 2016

Kurang Ajar, Sebuah Page Telah Membuat Status Troll Yang Gila. Agak-Agak La....

TEXAS, AMERIKA SYARIKAT - Bagi sesetengah orang, gambar meme yang tersebar di media sosial adakalanya melucukan. Tetapi pernahkah kita terfikir akan kalau ahli keluarga anda sendiri, sahabat baik anda atau anda sendiri yang menjadi mangsa salahguna gambar seperti ini? Yang menjadi bahan gelak ketawa di media sosial. Sudah tentu anda sedih dan mungkin akan mengambil tindakan di luar batasan. 

Itulah yang berlaku pada seorang wanita bernama Lizzie Velasquez, berasal dari Texas, Amerika Syarikat. Gambar dirinya menjadi mangsa ejekan dan bahan ketawa di media sosial, membuatkan dirinya rasa terkilan menjadi mangsa individu yang tidak bertanggungjawab. 

"Saya telah melihat banyak meme seperti ini di laman Facebook, baru-baru ini. Saya menulis post ini bukan sebagai mangsa, tetapi sebagai seseorang yang menggunakan suara mereka. 

"Ya, saya menaip status ini di waktu lewat malam tetapi saya berbuat demikian sebagai peringatan bahawa orang yang tidak bersalah dijadikan sebagai bahan meme ini mungkin masih belum tidur dan sedang melayari Facebook. Bayangkan kalau mereka ternampak gambar mereka sendiri yang dipergunakan seperti ini? 



"Tak kiralah bagaimana rupa wajah kita, saiz badan kita, apa yang pasti kita semua tetap adalah manusia. 

"Saya memohon pada anda semua, agar sentiasa beringatlah bila ternama gambar meme yang terkandung wajah orang yang tidak dikenali. Pada masa anda merasakan ia kelakar, tetapi manusia dalam gambar itu mungkin merasa sebaliknya." katanya. 

Seronokkah mempermainkan, mengejak, mengeji, menyindir wajah rupa orang lain hanya kerana mereka kelihatan sedikit berbeza daripada manusia normal? 

Jangan begitu, mereka juga punyai perasaan yang sama dengan kita dan perlu dijaga. Bukan mereka meminta untuk dilahirkan menjadi seperti itu. 

Tindakan seperti ini tidak ubah seperti mentertawakan ciptaanNya dalam sedar. Hentikanlah perbuatan yang sia-sia ini. - The Reporter




Angkara Selipar Jepun Seorang Lelaki Di Belasah Teruk


JOHOR BAHRU - Padah melakukan perbuatan keji di tempat awam, seorang lelaki cedera teruk dibelasah orang awam, sebelum diserahkan kepada polis. 

Dalam kejadian malam tadi di pusat beli belah KSL City, suspek dipercayai telah merakam gambar bawah skirt seorang wanita sebelum dibelasah beberapa orang awam dan diikat kaki dan tangannya bagi mengelakkan suspek melarikan diri.

Menurut sumber, dalam telefon bimbit milik suspek juga mempunyai banyak gambar-gambar mangsa yang dirakam secara curi. 


Tiga buah kereta polis peronda tiba di lokasi kejadian bagi mengawal keadaan dan suspek dibalai ke balai untuk siasatan lanjut. - The Reporter



Kontrovesi Anak Zarina Zainuddin Cetus Fenomena.

Semalam anak lelaki pelakon Zarina Zainuddin, Azal Azrai menerusi akaun instagramnya telah menghantar kata-kata kesat kepada anak pasangan pengacara TV, Patricia & Joey G. Tetapi seakan tidak percaya kerana anak lelaki Zarina itu Autism semenjak lahir.


Namun, Zarina dan anaknya telah memohon maaf atas perlakuan melampau itu. Sebaknya tengok.

Saya dah penat nak lalui semua ini tetapi saya kena lakukan

screen-shot-2016-12-09-at-11-44-15-am
Beribu kemaafan daripada saya serta anak, Azal Azrai. Dia tak tau apa yang dia tulis. Sebagai ibu saya berasa sangat malu. Maafkan dia. Dia sebenarnya suka sangat tengok anak comel kamu, Sophia. Saya dah penat nak lalui semua ini tapi saya kena lakukan juga. Saya kena redha dengan liku perjalanan hidup saya. Semoga Tuhan merahmati kamu dan keluarga.

 Permohonan maaf Azal


‘Azal, kami maafkan kamu. Jangan buat lagi’


Semoga Zarina sentiasa tabah dan diberikan kekuatan untuk menjaga anak syurganya. Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul.




'Pandai Jolok, Pandai La Tanggung' Ingat Tu Wahai Suami Sekelian Alam.


8a14
    • Isteri pakai buang.

      Selepas bersalin adalah dimana sang suami akan nampak sifat dan sikap sebenar siapa isterinya.

      Tetapi ramai tak tahu bagaimana keadaan isteri selepas bersalin adalah gambaran bagaimana suami tu jaga isteri dalam pantang.

      Jangan pandai merungut isteri tak cergas, isteri lembik, isteri pemalas, isteri gemuk, isteri tak pandai jaga anu, bla...bla....bla..... selepas bersalin.

    • Cuba tanya diri

      Anda beri isteri rehat secukupnya tak masa berpantang?
      Anda beri peruntukan untuk isteri membeli ubat dan menempah tukang urut tak?
      Anda ringankan beban kerja rumah isteri tak masa berpantang?

      Masalahnya zaman sekarang ramai kaum lelaki yang sudah bergelar suami menyelar amalan berpantang selepas bersalin.

      Outdated katanya.
      Kolot.
      Syirik!!!
      Wah3......
    • Bila si isteri dah dapat penyakit akibat tidak berpantang elok2, disebabkan nak taat dengan perintah anda agar tidak berpantang....mengapa hanya pandai merungut?

      Kemudian tempat lampisan luahan hati "suami yang teraniya" ni pula ditujukan pada kaum perempuan yang teman tapi mesra.

      Dan perempuan tu pula yang tak pernah bersuami dan beranak, heboh mencanang mengapa si lelaki ni bermain kayu tiga. Alasan...isteri tak pandai jaga suami.
    • Wahai suami-suami...

      Kalau isteri awak dah awak rosakkan....pandai2lah jaga. Bukan pakai buang.

      Kalau awak jaga isteri awak elok2 cara orang Melayu berpantang, isteri awak boleh jadi lagi elok dari anak dara kat luar sana tau.

      Dan jangan ingat awak kahwin anak dara, dia lagi elok.
      Anak dara sekarang pun dah melambak ada masalah keputihan, masalah hormon, kentut faraj bagai k....
    • Wahai adik-adik...

      Selagi kamu tak pernah hamil dan bersalin jangan suka2 cerca orang.
      Awak tak tahu bagaimana isteri teman tapi mesra awk tu berkorban nyawa dan tubuh badan untuk melangsaikan amanah sebagai seorang isteri dan ibu.

      Silap2 awak kahwin dengan lelaki jenis macam tu....

      Awak pun akan terpakai buang juga akhirnya.

      Sumber: Siti Aishah


  • Hari Ini Tersebar Replika Jubah Nabi Muhammad

    Hamdan bin Audah Al Baheriy Al Mas’udi merupakan seorang pemuda berasal dari Arab Saudi terbesit dalam hatinya untuk merancang dan mengimplementasikan replika jubah Nabi Adam AS.

    Tidak mudah bagi Hamdan untuk memulai membuat replikasi jubah Nabi Adam AS. Dibantu 4 orang desainer, jubah yang sangat tinggi mencapai 29 meter dapat diselesaikan dalam waktu 18 hari. Bukan waktu yang sebentar bagi kelima orang tersebut untuk membuat sebuah busana.





    Dalam pembuatan replikasi jubah Nabi Adam AS, Hamdan dan 4 orang desainer busana tersebut menghabiskan 40 gulungan kain dan 30 ribu lebih gulungan benang.

    Hamdan berasal dari salah satu wilayah utara Arab Saudi tepatnya di desa Tabuk. Ia mengatakan inspirasi membuat jubah Nabi Adam AS yang tinggi mencapai 29 meter tersebut terdapat dalam hadits. Dimana tinggi Nabi Adam AS 60 dira’ (hasta).


    zonamuslim.com

    Dalam satu riwayat Al Bukhari, Nabi Muhammad SAW bersabda : “Allah menciptakan Adam atas bentuknya (sesuai dengan bentuknya), tingginya (tinggi Adam) adalah 60 dira’ (hasta).”

    Dari hadits tersebut dapat disimpulkan bahwa sosok Nabi Adam SAW sangat tinggi. Jika dibandingkan dengan manusia sekarang 1 banding 18. Itupun 18 orang tersebut tingginya 1.70 cm (1.7 m). Ini hanya sebagai perbandingan betapa tingginya Nabi Adam SAW yang juga Bapak (Ayah) dari umat manusia di Bumi ini.

    60 hasta jika dihitung (dikonversi) dengan meter maka didapatkan sekitar 27-30 meter. Hamdan mengambil nilai ditengah-tengah yaitu 29 meter. Saat ini, jubah ciptaan Hamdan satu-satunya jubah terbesar di dunia.

    Sahabat muslim semua, meskipun jubah tersebut hanyalah sebuah replika tentu kita semua sangat merindukan untuk melihat sosok Nabi Adam AS merupakan Ayah dari semua umat manusia di Bumi ini.

    Semoga kita semua dipertemukan dengan Nabi Adam AS di Surga Allah nanti. Amin ya Rabbal ‘Alamin.


    Sumber zonamuslim.com




    Cara Paling Cepat Hilangkan Ketumbit 15Minit

    Tahukah korang sebab kenapa mata ditumbuhi ketumbit? Bukan sebab mengintai orang mandi tau tapi sebenarnya kerana mata dah terkena jangkitan kuman. Bila bakteria mula membiak maka timbul satu benjolan merah di sekitar mata.
    Dr Azlindarita Aisyah, Pakar Oftalmologi melalui page Medical Mythbusters Malaysia bagi tips mudah nak hilangkan ketumbit dengan cepat. Semoga membantu!

    3 sebab utama mata ditumbuhi ketumbit

    screen-shot-2016-12-10-at-11-48-54-am

    Cara merawat

    screen-shot-2016-12-10-at-11-51-03-am

    Bersihkan kelopak mata

    screen-shot-2016-12-10-at-11-52-07-am

    Tuamkan sudu pada kelopak mata dalam 3 minit

    screen-shot-2016-12-10-at-11-53-19-am
    screen-shot-2016-12-10-at-11-54-09-am
    screen-shot-2016-12-10-at-11-55-02-am
    screen-shot-2016-12-10-at-11-55-47-am

    Masukkan antibiotik ke dalam mata

    screen-shot-2016-12-10-at-11-57-09-am
    screen-shot-2016-12-10-at-11-58-19-am
    screen-shot-2016-12-10-at-11-59-08-am


    [Satu Hari Sahaja] Hanya RM1 Untuk Dapat Promo “One To One Replacement” Dari Senheng!


    Promo ini untuk satu hari je, bukan selalu boleh dapat tawaran eksklusif hari warranty Senheng macam ni. Info lanjut semuanya di sini!




    Cara Awesome Nak Hilangkan Lipas Dalam Kereta.


    Kereta sering kali digunakan oleh anda untuk pergi ke satu-satu tempat, ianya adalah salah satu pengangkutan yang memudahkan pergerakan anda, selain dari menaiki pengangkutan awam. Bagi mereka yang tingggal di apartment, kereta sudah semestinya diletakkan di tempat terbuka, dan bagi mereka yang mempunyai ruangan khas parkir di rumah, kereta akan diletakkan di garaj.

    Namun begitu, tidak kira di mana sahaja anda meletakkan kereta, ada sahaja serangga kecil yang dapat menyelinap masuk ke dalam kereta anda, tidak kiralah anda sudah menutup rapat tingkap kereta anda. Ini kerana, serangga kecil ini boleh sahaja masuk melalui ruangan enjin, atau melepasi penyaman udara di dalam kereta.

    Lipas adalah salah satu serangga yang paling ditakuti kebanyakan orang, dan apabila ianya mula merayap di kaki, sudah pasti anda akan berasa tidak keruan. Bukan itu sahaja, lipas juga memberikan bau yang tidak menyenangkan, jika mereka berada dalam kereta anda. 

    Tetapi, anda kini sudah boleh menarik nafas lega, kerana saudari, Cik Zati, kongsikan petua yang boleh digunakan dalam memerangkap lipas di dalam kereta anda. Nampak amat mudah sahaja petua ini, mana tidaknya, bahan yang digunakan boleh didapati dari dapur rumah sahaja, jom kita tengok sikit.


    LIPAS DALAM KERETA

    Saja nak share, ini hasil tangkapan malam tadi dalam kereta abah Mia.

    Kalau ada yang nak try petua ni pon boleh.


    - Minyak masak terpakai
    - Majerin
    - Susu pekat manis


    Campurkan ketiga-tiga bahan di atas di dalam satu bekas.

    Letak semalaman dalam kereta, esok pagi boleh tuai hasilnya


    Siakap Keli