Thursday 29 October 2015

Filled Under:

PANAS! Datin Ezurin upload lagi 8 foto terdedah buah betiknya yang lebih menyakitkan mata





klu datin nak sy boleh tlg pos kan 'bera'
cube bg alamat

best fren dia,


Princess and Hubby enjoying some moments together and making a trip down to memory lane whereby it was His Highness old school before. Both parents in Cheltenham College to pick up their son, Tunku Imaan whom is following Papa's footsteps studying in the same school. 

Kini, dia sering mendapat jemputan istimewa oleh majalah fesyen tempatan yang pastinya berkejar-kejar untuk meletakkan dia dalam muka depan. Lepas tu, mesti majalah akan terjual laju. Ramai yang menganggap dia sebagai icon fesyen, mungkin kerana taste dia yang tinggi, kemampuan dia memakai jenama mahal dan ekslusif dan yang paling penting mungkin kerana keseksian dan ke-daring-annya.

Sekarang ni, bila dah makin ramai pengikut, makanya dah makin ramai orang nak tau siapalah Ezurin Khyra yang cantek seksi meletops ini. And of course, dah bila bercakap pasai orang Melayu, seharusnya lengkap sekali datang dengan pakej keyboard warriors dan para alim ulama Facebook yang akan cuba menghemtam dari pelbagai cara. Rakyat Malaysia masih gigih berpegang teguh bahawa ciri pemakaian adalah kayu pengukur kepada ketakwaan dan moral hidup seseorang.

Aku malaih nak argue bab tu. Semua orang ada pendapat masing-masing. 

Tapi bukan mudah menjadi wanita ini for sure. Aku pernah sembang dengan seorang kenalan yang kenal rapat dengan Ezurin Khyra, katanya wanita ini sangat low profile. Gila-gila. Tapi despite of her appearance yang very the Hollywood, dia seorang yang very tradisional dalam bab-bab menjaga suami dan anak-anak. From top to bottom perihal anak dan suami, dia jaga semua perihalnya. Sebab itu, kalau jumpa anak-anak dia, pasti mereka akan meluru untuk bersalaman dengan tetamu tanda hormat. Anak kau ada mampu buat macam tu Senah?

Terlopong juga aku mendengar pengkisahan sahabat aku tentang bagaimana Datin Ezurin ni punya mewah dan kaya nak mampus. Sebagai manusia dintis macam aku, terusik rasa dihati ini untuk merasa jeles pada beliau. Katanya, Stella McCartney buat private and personal fashion show just for her. Gila nak mampus. Kau ada?

Sebelum aku akhiri coretan ringkas tentang Datin Ezurin Tunku Ya'acob, satu sahaja aku nak bagi peringatan kat ampa semua. Kita ni janganla duk jadi naif sangat. Ternyata dah ramai orang Malaysia, tidak kira agama ataupun bangsa memang hidup dalam cara ini. Double life? Berpura-pura? Kebaratan? Atau apa sahaja term yang ampa boleh pakai. Tak kisah. Di depan media tempatan mereka ringkas berkurung modern dengan selendang ringan di kepala, belakang media? Depa sama-sama beraksi tunjuk lurah dengan para tetamu sambil menghirup seteguk wine. 

Tak payah pi jauh-jauh, bukan sahaja dalam kalangan selebriti tempatan, para pemimpin dan orang-orang politik pun sama jugak. Yang duk kena tipu kat sini, kitalah. Sebab kita yang duk HENDAK sangat kesempurnaan agama dan akhlak, sedangkan kita lupa, kita semua tetap maknusia. Tu yang duk mai imej-imej pelasu ni semua.





1 comments:

  1. Org bukan alim..skadar berpesan2 ssamanusia....islam apa...kalau minum minuman syaitan & dedah sana sini....islam itu indah..jgn d sbabkn org mcm kau ni...org hilang hormat pd org muslim

    ReplyDelete