Friday 16 October 2015

Filled Under:

[INFO PENTING] BERANI TAK TENGOK ?!! 15 Gambar KEMALANGAN NGERI Akibat Main SMS Sambil Drive Yang Bakal MENGINSAFKAN ANDA !!!


Pada tahun 2011, sekurang-kurangnya 23% daripada semua kemalangan automotif di Amerika Syarikat melibatkan penggunaan telefon bimbit oleh satu atau lebih pihak. Peratusan yang sama dengan 1,3 juta kemalangan. Jumlah itu adalah lebih besar daripada apa yang anda fikir ia adalah bukan? Berikut adalah satu lagi fakta yang menyeronokkan untuk otak anda. Jumlah minimum masa diambil dari jalan raya semasa menghantar mesej dan memandu adalah 5 saat. Yang tidak kelihatan seperti banyak tetapi dalam masa lima saat pada 55 batu sejam anda melakukan perjalanan panjang sebuah padang bola sepak tanpa melihat jalan raya. Berfikir bahawa bukan masalah besar? Cuba ini kemudian. Masa depan anda adalah penumpang di dalam kenderaan yang bergerak di lebuh raya melihat ke hadapan dan mengambil tempat di jalan raya kemudian tutup mata anda selama lima saat. Buka mata anda pada kiraan 5 dan melihat di mana anda sebenarnya. Saya yakin penemuan anda akan berubah bakal anda menghantar teks dan memandu.

Kita hidup dalam zaman teknologi di mana komunikasi adalah lebih mudah berbanding sebelum ini. Sehingga Jun 2013 91% orang dewasa di Amerika Syarikat telefon bimbit sendiri. Pada masa yang sama 82% daripada kanak-kanak berumur 16-17 tahun juga telefon bimbit sendiri. Peratusan ini akan membantu memberikan anda lebih memahami apa yang sedang berlaku di sekeliling anda semasa anda memandu. Engkau melihat orang yang swerving di hadapan anda di lebuh raya. Adakah mereka mabuk atau adakah mereka menghantar teks? Pada masa lalu anda mungkin bersandar lebih ke arah mabuk tetapi kini anda hampir boleh bergantung kepada mereka yang berada di bawah pengaruh teknologi.

Gambar-gambar lima belas didapati di bawah adalah contoh kemalangan ngeri yang berlaku akibat daripada menghantar mesej dan memandu. Jangan memandang ringan. Contoh-contoh adalah amaran benar sebenar apa yang boleh berlaku jika anda membuat keputusan untuk mengambil telefon dan mengambil mata anda dari jalan.

crash15

crash16

crash1

crash14

crash2

crash13

crash3

crash12

crash4

crash11

crash5

crash10

crash6

crash9

crash8





0 comments:

Post a Comment