Wednesday 14 October 2015

Filled Under:

ALLAHU AKBAR! BELON GAS MELETOP !!! 4 PELAJAR CEDERA PARAH.


Seorang lelaki dan empat pelajar sekolah melecur apabila belon yang berisi gas tiba-tiba meletup, dalam kejadian di Pekan Budaya Pantai Teluk Mak Nik, Sabtu lalu.

Kejadian yang berlaku pada jam 12.20 tengah hari itu, mangsa yang juga seorang pemandu berusia 47 tahun ditugaskan memberi belon kepada pengunjung.

Difahamkan, lelaki itu sedang memberikan belon kepada empat orang pelajar dari SK Kampung Tengah, Kuala Kemaman yang berkunjung ke situ, berebut-rebut ingin mendapatkan belon tersebut.

Lapor saksi kejadian, lelaki itu memotong tali belon dengan menggunakan pemetik api menyebabkan kesemua belonnya tiba-tiba meletup.

Letupan itu menyebabkan lelaki itu cedera di tangan dan telinga kiri. Keempat-empat pelajar terbabit juga tercedera dan salah seorang mengalami kecederaan teruk di kedua-dua tangan dan muka.

Kesemua mangsa dikejarkan ke Hospital Kemaman untuk mendapatkan rawatan.

Tiga mangsa termasuk lelaki terbabit bagaimanapun hanya dirawat sebagai pesakit luar, sementara dua pelajar masing-masing ditahan di Hospital Kemaman dan Hospital Sultanah Nur Zahirah untuk rawatan lanjut.




0 comments:

Post a Comment