Friday 11 September 2015

Filled Under:

[MESTI BACA] Walaupun Kita Ahli Maksiat, Jangan Kita Benci Buat Pahala - "Wanita" Jelmaan Ini Bagi Tip Bagaimana dirinya boleh Jadi Jutawan



Inilah merupakan salah satu contoh nikmat yang Allah SWT janjikan kepada mereka yang membantu orang-orang susah.

Ternyata, jumlah 100,000 Rupiah yang didermakan oleh Sofea Ilias kepada seorang Pak Cik Tua yang mengutip tin di Indonesia telah menambahkan rezeki dalam perniagaannya.

Alhamdulillah . Saya masih igt bulan 9 tahun lepas sye ke Bandung bersama family . Bulan 10 saya mula buat Aurora .

Semasa kami dlm perjalanan pulang dari Jakarta ke Kota Bandung , singgah di satu RnR sebab jalan tersangat lah jem .

Kt situ tiba2 ada sorg pakcik mengutip sampah . Biasanya yg saya jumpa di Indon mereka meminta minta dn memaksa kita mmberi duit kpd mereka . Tp pakcik ni lain , berkopiah putih , berkemeja lusuh dan langsong x mntk duit org yg lalu lalang disitu dan langsong x mntk sedekah . Dia cuma kutip tin2 kosong .

Sampai lah anak saudara menyebut “siannya pakcik tu ibu kutip tin n makan makanan dlm tong sampah tu ibu” . Dia cakap kpd ibunya & saya dengar .

Lantas sye mmberi sedekah lebih kurang 100,000 Rupiah . Dia menangis semasa saya mmberi duit itu dan berdoa di bawah pokok . Saya berikan juga burger dan sekotak air kopi yg kami beli untuk jamu disitu .

Balik drpd Bandung , rezeki gila mencurah . Saya buat RM2.3juta dalam masa 6 bulan . Hmmm , rasa nk nangis & x percaya .

Nasihat saya , walau kita ni ahli maksiat , jgn lah smpai benda lain xnk buat pahala . Sbb kita ahli maksiat , kita benci nk buat pahala . Biarlah Tuhan menilai . Solat 5 waktu x ikhlas pon x ada guna . Hati kita Tuhan sahaja boleh nilai .

Jgn terlalu sibok menegur org ntok buat org baiki diri tp diri sendiri tak pernah diperbaiki .




0 comments:

Post a Comment