Wednesday 30 November 2016

Filled Under:

Inilah Artis Wanita Paling Awesome Abad Ini


Dianggap sebagai kecantikan semula jadi bahawa wanita cina dan timur mempunyai kecantikan dan paling hangat di dunia ini dengan bermodalkan kulit yang gebu, bentuk badan yang menarik dan wajah yang menggairahkan. Ia juga adalah fakta dimana setiap wanita perlu mengekalkan penampilan dan kecantikan mereka untuk terus hidup di dalam industri hiburan tidak kira dimana-mana negara. penampilan tubuh mereka dan postur membuatkan ramai orang menjadi peminat mereka. Jom kita lihat sepuluh pelakon Malaysia terkenal di seluruh dunia dengan kecantikan mereka dan juga lakonan.


10. Nora Danish


Nora Danish Mohd Hanif lahir 7 Mac 1982, hanya dikenali sebagai Nora Danish, berusia 34 tahun tetapi kecantikannya memperlihatkan dia sebagai remaja dan semua orang tahu bahawa dia adalah seorang ibu kepada anak. Dilahirkan di Kuala Terengganu, Terengganu. Seorang pelakon, model dan pengacara kelahiran Malaysia. Dia kemudian meneruskan kerjayanya sebagai model dan sekali menjadi model untuk Clearasil CF. Namanya terus melonjak naik apabila dia menjadi watak utama dalam siri drama sitkom popular, Puteri, di TV3. Beliau telah berlakon dalam beberapa siri drama dan filem.

9. Nur Fazura


Nama penuhnya Nur Fazura Sharifuddin. Lahir pada 27 September 1983 dan berusia 33 tahun. Dia merupakan seorang pelakon, Hos TV Malaysia dan VJ. Dia memulakan kerjayanya dalam industri hiburan Malaysia sebagai pengacara rancangan televisyen dan beberapa peranan sebagai pelakon extra. Dialah yang telah menjadi pengacara rancangan televisyen dipanggil Remaja Dunia. Pada tahun 2004, beliau telah memainkan sebagai watak utama dalam filem bicara hati dan memperoleh pencalonan anugerah serta melonjakkan namanya di dunia hiburan. Fazura dianggap sebagai salah seorang pelakon dan selebriti paling bergaya di Malaysia menurut banyak majalah hiburan dan fesyen. Dia sering muncul dalam senarai "Stylish" dan "Hot" dalam kebanyakan majalah.

8. Belinda Chee


Belinda Chee dilahirkan 17 Mei 1982 merupakan anak kelahiran Malaysia sebagai Host TV, Pelakon, Emcee, Model, Voiceover Talent. Pada usia muda, dibesarkan di Kuching, Sarawak. Belinda suka persembahan di atas pentas, pertandingan pidato, bermain sekolah dan juga pertandingan nyanyian. Minat beliau tidak lama, dia beralih kepada arena sukan semasa dia berumur 8 tahun dan menemui minatnya untuk berenang. Dia perenang kompetitif, mewakili Sarawak dan Malaysia kira-kira 8 tahun sebelum bersara daripada sukan renang untuk menumpukan perhatian kepada pelajaran.

7. Lisa Surihani


Lisa Surihani binti Mohamed, dilahirkan pada 23 Mac 1986 di Kuala Lumpur, Malaysia. Seorang pelakon Malaysia tempatan. Lisa menamatkan pengajian dalam undang-undang dari University College Bantuan dan Universiti Aberystwyth di Wales, United Kingdom. penampilan televisyen pertamanya adalah dalam siri Gergasi di TV1 dan kemudiannya siri Ayah Kami. Dia mula berlakon dalam filem 'Goodbye Boys' dan Sekali Lagi dengan pelakon Malaysia Shaheizy Sam. Beliau telah diberikan anugerah Pelakon Wanita Terbaik di Festival Filem Malaysia ke-23.

6. Hannah Tan


Hannah Tan dilahirkan pada 25 Oktober 1981 di Pulau Pinang. Berusia 34 tahun dan pandangan berani beliau adalah sebab kemasyhuran beliau. .Dikenali sebagai Hannah T atau Hannah Sarah Tan, merupakan 1 Malaysia penyanyi-penulis lagu, pelakon, model dan personaliti televisyen. Beliau adalah separuh Cina dan setengah Kelabit.

5. Maya Karin


Maya Karin Roelcke dilahirkan pada 29 Oktober, 1979. Seorang pelakon dari Malaysia, personaliti televisyen, dan penyanyi. Biasanya dikenali sebagai Maya Karin, dia adalah sebahagian besarnya dikenali kerana peranannya dalam filem alam ghaib, seram dan thriller. Pada usianya 36, dia adalah salah seorang pelakon yang paling berjaya di Malaysia.

4. Juliana Evans


Juliana Sophie Johari Evans dilahirkan pada 5 Julai 1989. Berumur 26 Tahun. Dilahirkan di Shah Alam, Selangor dan anak bongsu daripada 3 orang adik beradik. Merupakan seorang pelakon, model dan personaliti televisyen di Malaysia. 

3. Daphne Eleanor


Daphne Eleanor Iking merupakan personaliti televisyen Malaysia, pengacara dan pelakon sambilan. Iking dilahirkan di Keningau, Sabah.Dia adalah yang kedua tertua di kalangan empat adik-beradik. Keluarganya berpindah sementara ke Kent, England supaya ayahnya dapat meneruskan pengajian. Selepas kira-kira empat tahun, dia menghabiskan sepanjang zaman kanak-kanak beliau di Penampang, Sabah. Beliau menamatkan sarjana dalam Komunikasi Universiti Sains Malaysia di Pulau Pinang, selepas ijazah dalam bidang penyiaran di universiti yang sama pada tahun 2002.


2. Julie Woon

 

Julie Woon, berusia 26 tahun, merupakan multi-talented person dimana dia merupakan seorang pelakon, model, pengacara & hos 8TV Quickie, Astro, Star World, ESPN dan ntv7. Seorang yang periang dan suka bermain. Di awal tahun ini, dia ke showbiz Malaysia, beliau kelihatan menakjubkan dengan badan yang cantik dan ciri-ciri wajah Cina yang sangat sempurna.

1. Carmen Soo


Carmen Soo Wai Mun, berketurunan Cina, dilahirkan serta dibesarkan di Malaysia dan kini menetap di Petaling Jaya, Selangor bersama keluarganya. Dia merupakan seorang model dan pelakon Cina Malaysia. Dia memegang ijazah Sarjana Muda dalam bidang Pengurusan Perniagaan dan boleh berbahasa Melayu fasih, Mandarin dan Bahasa Inggeris di samping pembelajaran Tagalog untuk membantu kerjaya lakonan televisyennya di Filipina. Beliau adalah pemilik sebahagian daripada butik bernama 'Kushi' yang terletak di Bangsar.





0 comments:

Post a Comment