Saturday 7 November 2015

Filled Under:

[FOTO] LAGI Pelakon Wanita Terkenal Mengaku Dirinya MURTAD, Kini Tampil Dengan Pakaian Yang Sangat Mejolok Mata...

 

Foto Pelakon Wanita Murtad Islam Kerana Tidak Ikhlas Solat Dan Berpuasa | Pelakon terkenal dari Indonesia, Nafa Urbach telah mengakui dirinya sudah memeluk agama Kristian dengan bermacam-macam alasan yang tidak masuk akal.

Keputusan tersebut tidak seperti membalik telapak tangan. Ada beberapa hal yang membuat dia memutuskan mengubah keyakinan.

Pertama panggilan jiwa, kedua keikhlasan hati, dan ketiga karena saya sudah mantap, katanya seperti dikutip koran Duta Masyarakat.

Pada awalnya, Nafa menyatakan jiwanya sering kali gelisah sejak bulan Februari yang lepas. Sang ibu yang menyaksikan putrinya mengalami kegelisahan jiwa lalu menyuruh Nafa untuk membaca Alkitab.

Dari sini, Nafa mengaku mulai mendapatkan pencerahan jiwa hingga akhirnya memutuskan pindah agama. Dan sang ibu yang mendengar keputusan Nafa mengaku senang.

Ditanya tentang dampak keputusannya yang bisa membuat penggemar mencemoohnya, Nafa mengaku siap. Saya nggak pernah takut akan sesuatu hal yang terjadi dalam hidup saya.

Kemudian, seleb yang menjadi sorotan karena pindah agama ialah Nafa Urbach. Kala berpacaran dengan Primus Yustisio,

Nafa berpindah agama dari Kristen menjadi mualaf.

Sayang, jalinan cinta mereka harus berakhir. Usai putus dari Primus, Nafa berpindah agama lagi dari Islam menjadi Kristian.

Foto Pelakon Wanita Murtad Islam Kerana Tidak Ikhlas Solat Dan Berpuasa















0 comments:

Post a Comment